torsdag 7 februari 2008

hur gör djur?

hur berättar man för någon som hjälper en att man inte är nöjd?

är det någon som kan svara på det? jag har då ingen aning. jag kanske ska tillägga att jag betalar för det den här personen gör för mig. det handlar om att hon ger mig lektioner inom en viss idrott. men jag tycker inte att jag lär mig det jag vill. hon tar inte tag i det på det sätt jag tycker att hon borde. jag vill att personen i fråga ska rätta mig, berätta för mig hur jag ska göra och visa mig. men nu är det mest jag som gör som jag vill och så kanske jag får höra något litet om jag har tur. men det rör sig också om ganska så mycket pengar. det är ju inte kul att slänga ut flera tusen utan att känna att man får valuta för pengarna.
jag känner mig alldeles förvirrad just nu. jag ska precis till att lägga ut alla dessa pengar och måste komma fram till hur jag vill göra.
det är ju aldrig lätt att berätta för någon att man inte känner sig nöjd, men jag vet ju att jag måste.

så nu till det verkliga problemet, hur ska man ta upp det med personen i fråga? jag har ingen aning om hur hon tar sån kritik. jag hoppas att hon kan ta det som den konstruktiva kritik det är. för jag vill ju gärna fortsätta men jag vill att det ska bli bättre i sådana fall. men jag vill verkligen inte göra någon ledsen, det är inte kul. sen när det är en sån känslig situation så är det så lätt att det blir helt fel om man försöker linda in det i bomull också, det är inte ens ett alternativ.

felet ligger nog hos mig, jag måste våga stå upp för vad jag tycker och tänker. för det är ju mina pengar som jag lägger ut för att jag vill förbättras i något. och gör jag inte det är det ju ingen idé att betala så mycket. så det enda rätta är ju att ta tjuren vid hornen. men det är så jobbigt!!!


nästa vecka blir förhoppningsvis en bra vecka, det kommer att hända mycket kul då iaf!